Uncategorized

Stefan „Wiech” Wiechecki “Śmiech śmiechem” i “Dmuchnij pan w balonik”

Wiecha podczytywałam dawno temu, kiedy tata zdobył „Śmiech śmiechem” w antykwariacie (wtedy myślałam, że to cały tytuł „Wiech, śmiech, śmiechem”, gubiąc gdzieś po drodze autora). Ale nie bardzo pamiętałam, o czym to było, kiedy to, całkiem niedawno, tata podsunął mi audiobooka „Dmuchnij Pan w Balonik”.

Obie pozycje to zbiory humoresek/felietonów autorstwa pana Stefana Wiecheckiego, zwanego Wiechem. Z tą różnicą, że „Balonik” czytał pan Jan Kobuszewski, wspaniale imitując warszawską gwarę, (a przynajmniej ja w to wierzę, bo tak naprawdę to nigdy nie słyszałam gwary na żywca, a teraz to już chyba całkiem zaginęła w akcji ;)), zaś „Śmiech śmiechem”, gdzie powtarza się sporo humoresek z „Balonika” czytałam już sobie sama.

Mój egzemplarz „Śmiech śmiechem”, to typowy antykwaryczny egzemplarz. Jest pożółkły, kilka kartek z niego wypada, a na dodatek zdążył zająć nieco wilgoci, wiec nawet zapaszek klimatyczny Rok 1986, wydawnictwo Czytelnik, na dodatek z ilustracjami pana Jana Młodożeńca. Oto dowód:

CIMG6954 CIMG6955 CIMG6959

Zaś audiobook jest świeżutki jak niezapominajka, choć nie pachnie. Za to może się poszczycić zabawnym głosem pana Kobuszewskiego, który towarzyszył mi w trasie na lotnisko i z powrotem. Bardzo jestem wdzięczna obu panom, za umilanie podróży.

Ach! Prawie zapomniałam!
W okresie, kiedy czytałam. „Śmiech śmiechem”, wydawnictwo Iskry, zamieściło na fejsie ten oto wycinek z gazety:

wiech, kurier literacko-naukowy 1938 - wydawnictwo Iskry


Wiech jest niezwykle zabawny i pięknie opowiada o Warszawie. Uśmiałam się po stokroć przy obu pozycjach. Dodatkowy plus, że to humoreski, więc na parominutowe czytacze akurat. W wannie sprawdza się super Wskazane dawkowanie przez długie tygodnie.

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/97423/smiech-smiechem
http://lubimyczytac.pl/ksiazka/176875/dmuchnij-pan-w-balonik

One thought on “Stefan „Wiech” Wiechecki “Śmiech śmiechem” i “Dmuchnij pan w balonik”

Leave a Reply

