Uncategorized

Chuck Palahniuk “Non-fiction”(“Stanger then fiction”)

Zachęcona czytanym w zeszłym roku “Fight Clubem”, kupiłam egzemplarz “Non-fiction”. Ponieważ miałam akurat godzinę przerwy po pracy, przed zajęciami z komputerów, a telefon z ebookiem mi się rozładował. Cóż, każdy powód do zakupu książki jest dobry.

Jednak, gdym wiedziała to, co wiem teraz, pewnie bym po tę książkę nie sięgnęła.Image

Rozłożyłam się wygodnie w kafejce koledżu, muza w słuchawkach, książka w dłoni, popijam kawę i czerwienie się coraz bardziej. Pierwsze opowiadanie jest tak seksualnie obrzydliwe, że nie do czytania w miejscu publicznym. Przeszłam do kolejnego i z ulgą stwierdziłam, że dotyczy zupełnie innego tematu. Do pierwszego nigdy nie wróciłam.

Książka dzieli się na 3 części, w których zawarte są opowiadania na tematy prawdziwe, historie zasłyszane od kogoś lub doświadczone przez autora. Jak on sam pisze we wstępie, często prawdziwe historie stanowią postawę, początek jego powieści.

Pierwsza cześć: „People Together” podobała mi się najmniej. I kiedy już miałam odłożyć książkę na półkę (bo po co się męczyć, jeśli coś jest mało ciekawe?), wciągnęła mnie druga część: „Portraits”, a w niej miedzy innymi wywiad z Juliet Lewis oraz Marylinem Mansonem. Ostatnia część: „Personal”, też była dość interesująca, zawierała najwięcej przemyśleń autora i sporo z nich dotyczyło ekranizacji „Fight Clubu”.

Mimo wszystko, w skali do 5 oceniam na 3, czyli: może być.

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/120378/stranger-than-fiction

https://www.goodreads.com/book/show/22293.Nonfiction

 

Leave a Reply

