Uncategorized

“Assassin’s Creed: Renaissance” Oliver Bowden

Książka trafiła w moje ręce, bo… Spodobała mi się okładka i tytuł 😀  Dopiero zdziwienie narzeczonego („nieczytacza” zresztą): “Co ty? Kupiłaś sobie książkę na podstawie gry!?”, uzmysłowiło mi, że to może być porażka. Jak można napisać książkę na podstawie gry? Powinno być odwrotnie!

Nie przeszkodziło mi to jednak dokupić drugą część, „Brotherhood”, parę tygodni później. Jak seria to seria… 😀 😀 😀

„Renesans” musiał odleżeć swoje na polce, aż poczułam, że do niego dojrzałam. I tak to właśnie zaczęłam przygodę z płatnymi zabójcami we Włoszech.

 

(Kto wie, może nawet zacznę grać?)

Image

 

I jak wrażenia? Hmm…

Zbyt przewidywalne.

Każdy rozdział to jakby misja, którą wypełnia nasz bohater Enzio. Da się tu zauważyć te same zasady, jakie panują w grach. Sama nie gram, ale często obserwuje jak mój narzeczony przechodzi “misje”. Może jakbym tego nie wiedziała, to nie zwróciłabym uwagi na zależność.

Pewne wydarzenia wydają się dość absurdalne i jest sporo niedopowiedzeń, ale i tak czyta się całkiem przyjemnie. Na początku.

Bardzo podoba mi się wdrożenie postaci Leonardo da Vinci. To jakby dobry duch tej powieści. Tylko, nie wiem, dlaczego, w pewnym momencie, jako głos Leonarda wkręcił mi się głos Sheldona Coopera. Nawet sobie nie wyobrażacie, jak to może irytować. Sheldon zepsuł mi książkę!

 

Zawiodłam się, nie było opisów architektury. O tym, ze bohater znajduje się właśnie w Venecji, dowiedziałam się z tego, że taki był cel podroży, były kanały i Palace Ducale. No i gondole, of course. Cóż za marnotrawstwo wspaniałego materiału!

 

Końcówkę książki już zmęczyłam właściwie bardziej przekartkowałam niż przeczytałam. Niestety, im dalej w las… Ja rozumiem, (choć nie rozumiem), że to „adaptacja” gry, ale mimo wszystko… Jest po prostu źle napisana. Według mnie, można to było zrobić dużo lepiej.

 

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/73052/assassin-s-creed-renesans

https://www.goodreads.com/book/show/7205214-assassin-s-creed?from_search=true

 

Leave a Reply

