Uncategorized

“Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął” Jonas Jonasson

Tytuł nie kłamie 🙂

Allan za chwilę miał wziąć udział w przyjęciu na cześć swoich setnych urodzin.

W domu starców!

Bezalkoholowo!

Nic dziwnego, że tak jak stał, w kapciach, uciekł przez okno.

Właściwie, bez konkretnego planu, ale przecież życie samo pisze scenariusze. I to te najbardziej nieprawdopodobne 😉 A Alan może się poszczycić tym, że właściwie to był niemal wszędzie, przeżył prawie wszystko.

Image

Czyta się wspaniale, ogromna przyjemność, szczególnie, kiedy trafiło na mnie, uziemioną z powodów zdrowotnych. W takim towarzystwie to aż miło chorować. Zachwyciły mnie absurdalne sytuacje, które zawsze najbardziej mnie bawią, prosty język, postacie, fabuła. Słowem: wszystko! To jedna z najzabawniejszych książek, jakie ostatnio czytałam.

Hultaj: “Od myślenia rozbolała go głowa, więc przestał myśleć i zadzwonił do Szefa, żeby zameldować, że nie ma nic do zameldowania. Dostał rozkaz, aby pozostać w Malmköping i czekać na kolejny rozkaz.”

Gawron: “Boli mnie głowa, jak o tym myślę, i boli mnie w piersi, jak nabieram powietrza, żeby powiedzieć, że boli mnie głowa, jak o tym myślę. “

Co jeszcze mnie urzekło? Że poglądy polityczne Allana są bardzo zbliżone do moich, mianowicie oboje, jako takich nie posiadamy, bo przeszkadzają nam w życiu 😉

“Następnie z prawej nadszedł nieudany wojskowy zamach stanu, a po nim z lewej strajk generalny. Potem były wybory powszechne. Lewica wygrała, więc prawica się obraziła, a może było odwrotnie, Allan nie wiedział dokładnie.

W każdym razie i tak w końcu wybuchła wojna. “

„Stulatka” porównuje się do „Forresta Gumpa”. I coś w tym chyba jest, choć książki Winstona Grooma nie czytałam, za to film widziałam, zapewne, jak wszyscy. Jestem pewna, że i z adaptacji tej książki wyszedłby wyśmienity film.

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/123509/stulatek-ktory-wyskoczyl-przez-okno-i-zniknal

https://www.goodreads.com/book/show/13486632-the-hundred-year-old-man-who-climbed-out-of-the-window-and-disappeared?from_search=true

7 thoughts on ““Stulatek, który wyskoczył przez okno i zniknął” Jonas Jonasson

  1. Czytałam po polsku, dzięki wpisowi na Szwecjoblogu. Muszę przyznać, że to była jedna z lepszych książek, jakie ostatnio przeczytałam, aczkolwiek te dzikie tłumy znanych osób trochę juz mnie zaczęły od pewnego momentu nużyć. To chyba o mnie źle świadczy, ale najbardziej podobał mi się niezwykły zbieg okoliczności związany z samą ucieczką i yyy spotkania z gangsterami 🙂

    Like

Leave a Reply

