Uncategorized

„Pod Mocnym Aniołem” Jerzy Pilch

 

 Image

Chciałam napisać, że nigdy nie lubiłam Pilcha, ale to nie prawda. Nigdy nie przeczytałam nic tego autora, bo w moim otoczeniu czytały go tylko snoby, więc źle mi się kojarzył.

Niesłusznie. Przecież nie raz się przekonałam, że nawet snoby mogą mieć dobry gust muzyczny, czy literacki. Ale mając takie przeświadczenie z samej przekory.…

 

Pewnie nigdy bym nie sięgnęła po książkę tego autora, gdyby nie to, że przy ostatniej wizycie w kinie, obejrzałam zwiastun filmu i zainteresował mnie. A że z zasady najpierw czytam, a dopiero potem oglądam, nie dało rady, musiałam się zabrać za Pilcha.

 

Myślałam, że będzie słodko-gorzko, ale było bardziej gorzko. Słodyczy to tam niewiele. No, może poza Królem Cukru, ale on też w zasadzie tylko z nazwy słodki. Smutna historia alkoholika, przeplatana historyjkami, przy których można się lekko uśmiechnąć, plus trochę filozofowania.

Szału nie było. Interesujące, ale nie było porywające. Po prostu nie w moim guście.

https://www.goodreads.com/book/show/17403144-pod-mocnym-anio-em

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/208732/pod-mocnym-aniolem

 

 

Leave a Reply

