Cytaty · Dictionary

Słownik (1) – “Life after life” K. Atkinson

Zauważyłam, że często gubię nowe słowa, które poznałam podczas lektury. Ba! Bywa, że nawet nie sprawdzam znaczenia, jeśli treść jest w miarę zrozumiała. Przez lenistwo. Najzwyczajniej w świecie nie chce mi się zgłębić tematu. Ale koniec z tym. Tym razem postanowiłam popracować trochę nad moim angielskim słownictwem i w miarę możliwości, na bieżąco zapisywać niektóre wyrażenia, nie do końca od razu dla mnie zrozumiałe. Mam nadzieję, że uda mi się kontynuować to postanowienie.

A może i ktoś z was przy okazji skorzysta z tego mojego mini słownika…

 

Zaczynam od “Life after life” Kate Atkinson

Wyrazów było więcej, ale dopiero gdzieś w połowie książki wpadłam na pomysł zapisywania ich, by lepiej zapamiętać + dodania małego elementu edukacyjnego na bloga.

 

 

 

 

to fornicate – cudzołożyć 😉

tremendously – ogromnie, niesamowicie

to elope – uciec, uciekać

gung ho – napalony, bojowy ‘But not books based on a naughty girl,’ she said. ‘That apparently won’t do. They want a gung-ho sort, hockey-captain kind of thing.”

buffoon – bufon, błazen, pajac (tak określił Hitlera Hugh, ojciec Ursuli)

gnomic – zagadkowy,

2 thoughts on “Słownik (1) – “Life after life” K. Atkinson

Leave a Reply

