Recenzje

„Niezbędnik obserwatorów gwiazd” – Matthew Quick

Pytanie, które mnie nurtuje:

Czy inni oszaleli, czy to ja wariuję?

/Albert Einstein/

 

 

https://www.goodreads.com/book/show/18484077-niezb-dnik-obserwator-w-gwiazd

http://lubimyczytac.pl/ksiazka/195225/niezbednik-obserwatorow-gwiazd

 

 

 

 

 

Już prawie rok minął od czasu, kiedy przeczytałam “Poradnik pozytywnego myślenia” Matthew Quick’a i choć nie byłam może zachwycona, książkę czytało się przyjemnie i zostawiła dobre wrażenie. Nie dziwi mnie jej popularność, ja bym jednak nie przesadzała tu za bardzo z reklamą.

Parę dni temu przeczytałam jak M-Ortycja zachwala na swoim blogu “Niezbędnik obserwatorów gwiazd” tego samego autora i sama zapragnęłam go przeczytać. Co, jak co, ale 10/10, które M-Ortycja dała na lubimyczytac.pl przekonało mnie skutecznie, mimo, że wcześniej książka dość długo czekała na swoja kolejkę na czytniku. A że akurat potrzebowałam czegoś lekkiego na czas choroby, to znalazła się w sam raz 😉

 

Finley i Erin są nierozłączni. Ale tylko poza szkolnym sezonem rozgrywek koszykówki, na czas których zrywają ze sobą, żeby skupić się wyłącznie na grze. Bo oni nie kochają tylko siebie nawzajem, łączy ich jeszcze wspólna miłość do koszykówki. Mieszkają w Belmont, nieciekawym, niezbyt bezpiecznym miasteczku rządzonym przez mafię. Finley to małomówny chłopak, ze średnim talentem rozgrywającego drużyny. Mieszka z ojcem i opiekuje się niepełnosprawnym dziadkiem. Pewnego dnia, trener prosi go o przysługę. Ma się zaopiekować Russem, chłopcem przeniesionym z innego miasta. Russ po stracie rodziców zamieszkał w Belmont wraz z dziadkami i … cóż, zawirował. Twierdzi, że nazywa się Numer 21, pochodzi z kosmosu i wciąż tylko o tym gada.

“Niezbędnik…” to książka o przyjaźni, lojalności, młodzieńczej miłości. Dobra. Ale po raz kolejny, Matthew Quick nie powalił mnie na kolana ani historią, ani zdolnościami literackimi. Za pozytyw należy jednak uznać aspekty psychologiczne utworów Quick’a, które nadają jego powieściom ciekawy rys i choćby dla nich wypadałoby zapoznać się z tą twórczością.

6 thoughts on “„Niezbędnik obserwatorów gwiazd” – Matthew Quick

  1. Nie czytałam żadnej książki M. Quicka – za to sporo się naczytałam o tych książkach i myślę, że to byłoby coś dla mnie (mimo że nie powalają na kolana) 🙂

    Like

  2. Twoja recenzja przypomniała mi o tym, że książka ta kurzy się u mnie na półce i domaga odrobiny zainteresowania 🙂 Jeżeli ta powieść jest również lekka i symtaczyczna jak “Poradnik…” to na pewno warto przeczytać.

    Like

Leave a Reply

