Uncategorized

Sport i czytanie jednocześnie? Dlaczego nie?

17 miesięcy temu rzuciłam palenie (brawa dla tej pani!) i strasznie od tamtego czasu przytyłam (buuuuu!). Przypuszczam, że przytyłabym jeszcze bardziej, gdybym w międzyczasie nie uczęszczała na Body Balance (połączenie jogi, pilates i tai chi) oraz sporadycznie na inne zajęcia sportowe (basen, body pump, spin). Obecnie, w czasie mojej tajemniczej choroby nie mam za bardzo możliwości uprawiania sportu, gdyż bole głowy nasilają się przy gwałtownych ruchach, ale kombinuję jak mogę, bo bardzo chcę wreszcie schudnąć do mojego “normalnego ja”. Dlatego, kiedy dziś rano przeglądałam Internety, zainteresował mnie ten artykuł (KLIKAJ!), na lubimyczytac.pl. Jest w nim kilka ciekawych podpowiedzi, jak być aktywnym fizycznie, a jednocześnie nic nie tracić z książki, w która aktualnie się wciągnęliśmy.

Które wydają się pasować najlepiej do was samych? W ogóle, bierzecie pod uwagę łączenie tych dwóch aktywności, czy raczej osobno?

Jeśli o mnie chodzi, to na pewno nie poszłabym biegać z audiobookiem. Kiedy biegam, muszę się skupić na oddechu, rytmie, a pomaga mi w tym muzyka. Najlepiej jakiś mocny rock, który będzie mnie napędzał do biegania. Audiobook by mi w tym przeszkadzali, tudzież byłby zupełnie zignorowany. Inaczej przy sprzątaniu i gotowaniu – wtedy słuchowisko umila mi wykonywana czynność.

Czytanie w pozycji “deski”, jak nazywa to autorka artykułu, już bardziej do mnie przemawia. Tylko ile można w takiej pozycji wytrzymać. Dobre jest również nagradzanie siebie samego, kilka stron za kilka brzuszków/przysiadów itp.

Punkt 8., czyli: poukładaj swoje książki, zrealizowałam w zeszłym tygodniu. I choć moja tutejsza biblioteczka, nie jest aż taka pokaźna, przyznam, że mocno się przy tym zmachałam. Ciekawe, co by było, jakbym pojechała do siostry, poukładać książki, które przechowuje dla mnie na strychu. Hmm, a może by tak z tego strychu wynieść je na parter i z powrotem? Dobra metoda na mięsnie ramion oraz wzmocnienie nóg przy wchodzeniu po schodach i drabinie 😉

A mój sposób? Rower stacjonarny i ebook. Może nie jest to jakieś zatrważająco szybkie tempo, bo wtedy literki uciekają, ale zawsze to jakaś forma aktywności i nawet daje rade mnie zmęczyć 😉

Myślę jednak, że największym wyzwaniem dla czytacza byłoby znalezienie sposobu na czytanie podczas pływania. Jakieś pomysły? 😉

7 thoughts on “Sport i czytanie jednocześnie? Dlaczego nie?

    1. I tak nie moge sie “przegrzewac”, wiec niezbyt szybkim tempem cwicze sobie nogi. Z ksiazka, to jedyny sposob, zeby zmusic mnie do pedalowania (bo nie mam zwyklego roweru). Probowalam z filmami, serialami, muzyka, ale za szybko sie nudze. Z ksiazka daje rady 20-30 minut.

      Like

  1. Ja również czytam, jeżdżąc na rowerku stacjonarnym 🙂 Zauważyłam nawet, że przy tej czynności ebooki pochłania się szybciej niż tradycyjne papierowe książki. Z innych form jeszcze nie korzystałam, nie licząc słuchania audiobooka podczas przechadzek z i do pracy.

    Like

    1. Ja wybieram ebooka bardziej z wygody. Czytam na tablecie, wiec gabarytowo mi odpowiada, plus wieksza czcionka sprzyja (nie gubie sie przy przyspieszaniu tempa).

      Like

  2. Dla mnie trening to swoisty rytuał i nie wyobrażam sobie łączenia czytania z ćwiczeniami, chociaż gdybym robił aeroby na rowerku to ewentualnie mógłbym słuchać audiobooka:) Do treningu wole jednak muzykę:)

    Like

      1. Próbowałem różnych rzeczy w tym siłowni, ale trening z masą własnego ciała (tzw. kalistenika) najbardziej mi odpowiada:) A dodatkowo zaletą tego typu ćwiczeń dla leniwych jest to, że krótki intensywny trening przynosi równie dużo korzyści, jak długi mniej intensywny:) Niektóre rutyny treningowe wręcz są stworzone dla maniaków czytania; 15 minut treningu to idealny czas, żeby oczy mogły odpocząć:)

        Like

Leave a Reply

