Stosiki

Pimp my book ;)

Przytargałam wczoraj wielki kawał książki. W towarzystwie innych oczywiście, rzadko przyczepiają się do mnie zupełnie samotne tomy. Wygrzebałam ją spośród setek zapomnianych egzemplarzy. Była brudna, miała podartą okładkę i wisiały na niej koty z kurzu 😉 No jakże mogłam ją tam zostawić w takim stanie? Tym bardziej, że już od dawna chciałam ją przeczytać.

“North and South” Johna Jakes, zapewne wielu z was zna z serialowej adaptacji z Patrickiem Swayze w roli Orry’ego. Ja również z przejęciem oglądałam ten serial razem z siostrą, na maleńkim, czarno-białym telewizorku w naszym wspólnym pokoju. Ileż to emocji wywarła na mnie miłość Orry’ego i Madleine, uwikłanej w małżeństwo z okrutnikiem. Przyjaźń po dwóch przeciwnych stronach, wojna i niewolnictwo nie dawały mi spać po nocach, tak przezywałam. Pamiętam też dramatyczna rolę Kirsty Alley. Tak bardzo chciałam, żeby wszystko dobrze się ułożyło. A teraz będę miała okazję przeżyć to od nowa J Ale najpierw, trzeba było doprowadzić książkę do porządku.

Oto jak wyglądała, kiedy doniosłam ją do domu:


Grzbiet był aż żółty od brudu.



Co zrobiłam:

  • Najpierw przygotowałam do “kąpieli” omiatając książkę z kurzu.
  • Zazwyczaj książki z antykwariatów przecieram chusteczkami dezynfekującymi. Tym razem szczególnie dokładnie wytarłam całą książkę, żeby mieć pewność, że zabiłam brud i bakterie.
  • Następnie wyprasowałam okładkę zwykłym żelazkiem, by dobrze rozprostować każde zagięcie.
  • Na koniec, obkleiłam okładkę białą, półprzezroczystą taśmą klejącą.

I voila! Oto efekt:


 

DSC01001a

5 thoughts on “Pimp my book ;)

Leave a Reply

