Stosiki

Listopad miesiącem polskich autorów

Kto się na to pisze?

Pomysł wpadł do głowy wczoraj, podczas czytania październikowego podsumowania tanayah. Bardzo ostatnio zaniedbałam polskich pisarzy, aż żal, bo przecież zawsze sobie ich ceniłam. Postanowiłam w tym miesiącu nadrobić ten błąd i skupić się mocniej właśnie na nich. Kto ze mną? Jeśli nawet nie macie w planach czytania Polaków, kogo byście polecili? Kto jest waszym ulubionym, a kogo odpuszczacie?

Ja zacznę od “Pochłaniacza” Katarzyny Bondy i szczerze powiem, że już nie mogę się doczekać, bo czytałam początek i jest tam wspomniana nawet moja stara szkoła. A ja bardzo lubię śledzić w książkach znane mi lokacje. Nawet jeśli nie oczami wyobraźni, to z mapą pod ręką. Kocham mapy! Myślałam też o przygotowaniu się na zbliżające się mrozy, czyli o “Mróz” Marcina Ciszewskego, którym to autorem zainteresowałam się podglądając na goodreads, co czyta TAKITUTAKI (“Pochłaniacz” zresztą też za jego sprawą znalazł się na mojej liście, więc śmiało mogę Michała ogłosić promotorem polskiego czytelnictwa ;):D). Zajrzę do wspomnianego wczoraj “Miasta tysiąca tajemnic” Jerzego Sampa. Jeśli wystarczy mi czasu i energii może wrócę do Metra, “Dzielnica obiecana” Pawła Majki.

A Wam polecam jak zawsze: dziewczęce nowele Krystyny Siesickiej, Małgorzatę Musierowicz z jej cudną serią „Jeżycjada” i Hannę Ożogowską. Nie zapomnijcie też o przygodowych starociach dla młodzieży: Edmund Niziurski, Adam Bahdaj. Ech, sporo bym tak mogła wymieniać książek z lat z dziecięcych, ale w tym miesiącu skupię się bardziej na nowszej literaturze. A jakie są Wasze plany?

Edit: Ach, ach! Nowa książką M.Musierowicz się zbliża! http://duzeka.pl/news/id_news/6200/jezycjady_malgorzaty_musierowicz_ma_juz_20_tomow

Muszę ja mieć! I zapewne wpadnie w moje łapy juz pod koniec listopada, kiedy znow nawiedzę ukochany kraj 😀

40 thoughts on “Listopad miesiącem polskich autorów

  1. Póki co przeczytałam i zrecenzowałam “Blondie$” Gogolewskiej-Domagały, więc mam dobry start 😀 Ale że raczej nie planuję dokładnie co będę czytać i kiedy, to się okaże co dalej 😀 W każdym razie trzymam kciuki za wynik Twojego i mojego wyzwania 🙂

    Like

  2. Popieram! Jestem w trakcie czytania “Szumu” Tulli (zachwyt!), a później zabieram się za biografię Beksińskich Grzebałkowskiej 🙂 Zapewne coś mi jeszcze w łapki wpadnie 😀

    Like

  3. JA SIĘ PISZĘ! Własnie przygotowałam podsumowanie października na jutro i linkuję do Ciebie, bo listopad zapowiada się na Buku bardzo polski 😀 Będzie Bator, Myśliwski, Karpowicz i Pilch, może Miłoszewski, ale nie wiem, czy zdążę 😀

    Like

  4. A ja zaczęłam właśnie Wolf Hall. 🙂 Mam co prawda w domu kilka polskich książek, więc może się przyłączę. Też się pod koniec listopada wybieram do kraju-raju i mam nadzieję na książkowe zakupy.

    Like

    1. To czekam na recenzje “Wolf Hall” i ciesze się, ze się przyłączysz do polskiego listopada 🙂
      Ja z Polski zawsze coś przywożę, nawet jeśli nie mam za bardzo kasy. Bo wtedy idę do antykwariatu 😀

      Like

      1. A powiedz coś więcej na temat klubu? To jakiś w bibliotece lokalnej, czy online? Ja miałam uczestniczyc w bibliotecznym, ale mi nie wyszło, za to prowadzę z koleżanką Pingerowy Klub Książki 🙂

        Like

      2. W bibliotece lokalnej 😉 Zresztą dzisiaj pojawi się recenzja kolejnej książki właśnie z DKK. Mimo że i tak mam multum książek do przeczytania to i tak chciałam poznać książki, po które sama pewnie bym nie sięgnęła 😉

        Like

      3. A nie chciałabyś dodać notki na temat DKK? Bardzo mnie interesuje, jak to wygląda od wewnatrz (rutyna, przebieg, jak wybieracie książki do dyskusji) i pewnie sporo osób tez jest ciekawych. A może ktoś by chciał dołączyć do swojej lokalnej biblioteki, ale nie ma śmiałości, bo myśli, ze to tylko zamknięty krąg (w wielu miejscach pewnie tak jest).

        Like

  5. no to i ja poczytam! z pewnością wrócę do książki o Gruzji “Chleb i proch” i może poczytam Murakamiego, bo mi LEDD przypomniała, jak fajnie on pisze, a od Ciebie chyba siegnę po “Miasto tysiąca tajemnic”. No to po herbatkę i do dzieła!

    Like

Leave a Reply

