Uncategorized

Przedświątecznie

Tak już mam, że co roku dość trudno jest mi wejść w prawdziwie świąteczny nastrój. Nie wiem, może dlatego, że z dala od domu, jest trochę inaczej. Ale w tym roku chciałaby tryskać świąteczną energią, więc postanowiłam sztucznie się w taki nastrój wprowadzić. A czemu nie?

Najpierw na zakupach chciałam kupować odświeżacz do mieszkania o zapachu cynamonu i tych innych tam, co się daje, żeby świątecznie pachniało 😉 Na szczęście w porę się opanowałam. Po co mi sztuczne zapachy? Przecież miałam robić pierniki! I tak wieczorem zabrałam się za produkcje. Niestety, z piernika wyszła kompletna klapa (dosłownie i w przenośni ;)), ale za to dziś z rana nadrobiłam pysznymi pierniczkami. Oto efekt:

 

Spędziłam też trochę czasu szukając różnych świątecznych ciekawostek w sieci. Oczywiście, związanych z książkami J Może i Wam to pomoże J

 

Dekoracje:

Któż by nie chciał książkowej choinki? Ja swojej jeszcze nie ustawiłam w tym roku, ale na pewno zrobię to w najbliższym czasie. A Wy, budujecie takie u siebie?

Tymczasem obejrzycie te sieciowe:

Więcej tutaj: http://www.themarysue.com/12-christmas-trees-made-out-of-books/

Absolutnie nie jestem za niszczeniem książek dla celów artystycznych, ale zdaje sobie sprawę, że niektórzy weszli w posiadanie zupełnie zrujnowanych antykwarycznych/bibliotecznych egzemplarzy i mogą je do tego celu użyć. Poza tym, nie do wszystkich dekoracji niezbędne są stare książki, można też samemu wydrukować pożądany tekst. Oto, co można wyczarować:

 

 

 

Gifts:

Książki są zawsze idealnym prezentem dla czytacza, więc nigdy przenigdy nie rezygnujcie z tego pomysłu. Jeśli jednak dodatkowo chcielibyście je urozmaicić, oto kilka propozycji:

A może nowa torba na wyprawy do biblioteki i księgarni 😉

Więcej prezentów okołoksiążkowych tu i tutaj też.

Dla tych nieco zdolniejszych, ilustrowany tutorial, jak zrobić piękne “bukokolczyki” 😉 http://pl.pinterest.com/pin/400679698072395743/

A może coś prostszego, co niemal każdy potrafiłby zrobić? Tak jak te zakładki 🙂

 

Zawsze w razie awarii systemu można go zresetować czytając jakąś ciekawą świąteczną opowieść. Ja na swoich półkach doszukałam się dwóch bożonarodzeniowych książek (“Let it snow” oraz “The Gift”) i w razie trudności z nastrojem, nie zawaham się ich użyć 😛

A tymczasem idę ozdobić mieszkanie girlandami lampek choinkowych, to mnie zawsze pozytywnie, świątecznie nastraja. I jak miło czyta się przy ich blasku…

 

P.S. Poza pierwszym i ostatnim (moje własne :), wszystkie zdjęcia pochodzą z pinterest.com.

13 thoughts on “Przedświątecznie

Leave a Reply

