Podsumowanie

Goodbye 2014! Czyli podsumowanie w obrazkach ;)

Witajcie w Nowym Roku!

Mam nadzieję, że “wybalowaliście się” wczoraj, a dziś obudziliście się świeżutcy jak stokrotki i bez cienia kaca. Ja dzień zaczęłam wcześnie, razem z Trójkowym Topem Wszechczasów.

Czas na małe podsumowanie minionego roku. 2014 obfitował w dobrą literaturę. Zbyt trudnym byłoby wybranie jednej najlepszej książki, więc poszłam na łatwiznę i postanowiłam nie wybierać. Za to miano książek wartych uwagi, które przeczytałam w zeszłym roku należy się:

Ale bywało też gorzej. Do najgorszych w tym roku zaliczam kilka książek, których nawet nie dałam rady dokończyć.

 

Zawod roku, czyli książki, po których wiele się spodziewałam (zbyt wiele niestety), ale z różnych powodów nie spełniły moich oczekiwań:

 

Bardzo pozytywnie zaskoczona byłam kilkoma nowymi (dla mnie) autorami:

 

Książki której mam już trochę dość, choć jeszcze nie przeczytałam “Marsjanin” i “Miniaturzyska” ß nie zrozumcie mnie źle, nie mam nic do tych książek, ale gdzie się nie obrócę tam M&M i szczerze mówiąc już trochę odechciało mi się je czytać, więc będą musiały odczekać co najmniej pół roku, aż mi przejdzie 😉

Nowi ulubieni autorzy: Louis de Bernieres (w tym przypadku tylko jedna przeczytana powieść, ale czuję, że to jest to), Ania Alhborn, Algernon Blackwood.

Według goodreds.com przeczytałam w tym roku 195 książek. Ale niech Was nie przeraza ta liczba, gdyż według mnie jest mocno przesadzona. Na liście uwzględnione są książki, których nie dokończyłam (a trochę ich było) oraz opowiadania, a muszę przyznać, że miałam bardzo dobry rok na opowiadania, głównie dzięki Blackwoodowi. Jeśli ktoś chce się przyjrzeć bliżej zestawieniu, znajdziecie je TUTAJ.

Ale wiecie, co jest w tym wszystkim najfajniejsze? Ze Was tutaj poznałam. Kiedy założyłam bloga i zaczęłam odwiedzać niektórych z Was, powiedziałam do Narzeczonego: “Jestem w raju! Tu wszyscy gadają o książkach!” Wróżę nam razem bardzo dobry literacki 2015 rok 😉

Zaglądajcie, czytajcie, komentujcie, lakujecie na Fejsbuku i Google+. Oczywiście, jak zawsze zapraszam też wszystkich do dorzucenia mnie na goodreads i lubimyczytac.pl.

Plany na kolejny rok?

Czytać.

I czytać.

I czytać…

I może jeszcze pisać 😉

A jak się uda “zaliczyć” Book Challenge, który od paru dni krąży po sieci, to, czemu nie J

Zaczytanego roku 2015! 😉

21 thoughts on “Goodbye 2014! Czyli podsumowanie w obrazkach ;)

  1. 195 – bardzo zacna liczba budząca respekt 🙂 Nawet jeśli zawierają się w tym opowiadania – w końcu też słowo pisane. Czasem lepsze niż rozpasiona, grafomańska powieść…

    Zasmuciło mnie to, że Dziennik geniusza jest taki zły – uwielbiam Dalego i miałam chrapkę na książkę. Na biblionetce nie ma też najgorszej oceny… A tu taka niespodzianka!

    Like

      1. No właśnie po przeczytaniu Twojej recenzji, sama zaczęłam się zastanawiać, czy ja już też z tego nie wyrosłam… Mam w domu inną książkę Dalego, więc jestem bardzo ciekawa, jak ona wypadnie…

        Like

  2. Przegodne podsumowanie! 😀 Ogromnie szkoda mi “The Luminaries”, no ale powiedzmy, że rozumiem trochę 😉 Co do “Miniaturzystki” i “Marsjanina” to są to naprawdę świetne powieści, więc jak już Ci przejdzie – pożryj koniecznie 😀
    Ściski i buziaki w Nowym Roku :*

    Like

    1. Alez ja bardzo chciałam przeczytać M&M. Może nawet za bardzo 😉 Ale obawiam się powtórki z “The Luminaries” czyli przerost oczekiwań, dlatego muszę jakiś czas odczekać (może nawet dłużej niż pół roku). Zwyczajnie – za dużo tego w sieci.
      Dziękuję. Ściskam również :*

      Liked by 1 person

    1. Tez tak miałam ! 😀
      Ja tak z przypadku zrobiłam podsumowanie z urlopu, parę miesięcy temu i spodobało mi się 🙂 Postanowiłam kontynuować, bo dzięki temu przynajmniej pozorny porządek zaprowadzam w życiu. Miesięczne podsumowania robię od 1-ego. Po prostu dopisuje każdą książkę na bieżąco, żeby się nie pogubić.

      Like

Leave a Reply

