Recenzje

“The Neighbors” Ania Ahlborn

Ania Ahlborn urodziła się w Ciechanowie, obecnie mieszka w Nowym Meksyku. Swoje książki wydaje w języku angielskim i niestety, jak do tej pory nie słyszałam o planowanym polskim tłumaczeniu. Jak można przeczytać na jej stronie internetowej aniaahlborn.com, jej najwcześniejsze wspomnienie z dzieciństwa to zabawa na cmentarzu, gdzie siedząc na nagrobku jakiegoś nieszczęśnika dzieliła kwiaty po równo dla wszystkich nieboszczyków. Nic dziwnego, że jej wyobraźnia powędrowała (zresztą, na korzyść czytelnika) w mroczną stronę J

Jej twórczość poznałam dzięki Oldze z Wielkiego Buka, (idźcie do Olgi poczytać o Seed i Bird Eater) i postanowiłam sama przekonać się jak świetnie pisze Ania. Seed i The Shuddering spodobały mi się na tyle, że w grudniu ogłosiłam Anię Ahlborn moim odkryciem roku (w trójkącie z Algernonem Blackwoodem i Louisem de Berniéres). A wczoraj skończyłam kolejną książkę autorki, którą bardzo chciałam przeczytać, bo okładka nie dawała mi o niej zapomnieć 😉 Zresztą, sami zobaczcie:

The Neighbors zaczyna się całkiem zwyczajnie. Andrew, zniechęcony zachowaniem agorafobicznej matki alkoholiczki postanawia rozpocząć życie na własny rachunek. Odrzucając przedwczesną odpowiedzialność, jaką narzuciła mu rozpacz matki po opuszczeniu jej przez męża, wprowadza się do dawnego kolegi z dzieciństwa. Mickey to były narkoman, mieszkający w zapuszczonym, brudnym domku na Magnolia Lane. Rudera stanowi mocny kontrast z perfekcyjnym jak z obrazka sąsiadującym domem państwa Ward.

Andrew, nadal w rozterce, czy dobrze zrobił opuszczając matkę, próbuje urządzić się w nowym miejscu. Nie jest to łatwe zadanie, gdyż Andrew kończą się pieniądze, a o pracę nie jest łatwo. Z pomocą przychodzą mu sąsiedzi, którzy oferują mu wynagrodzenie za pomoc w ogrodzie, czy przy renowacji budynku, (który i tak jest już idealny i remontów nie wymaga).

Harlow i Red to dziwna para. Na pierwszy rzut oka perfekcyjni, ale jest w nich coś dziwnego, nieuchwytnego przy pierwszym pobieżnym spotkaniu. Ona piękna, jakby dopracowana w każdym calu, trochę przypomniała mi panie domu z Żony ze Stepford Iry Levin. Roztaczała wokół siebie zapach świeżo upieczonych ciasteczek i domowego ciepła, którym bardzo chciała obdarzyć Andrew. On – przyjazny, wyrozumiały, trochę jakby w cieniu żony. Dzień spędza na czytaniu gazety lub strzyżeniu i tak już idealnego trawnika wokół domu.

Andrew złakniony rodzinnej atmosfery i domowych posiłków łatwo daje się złapać się w sidła. Wkrótce, okazuje się, że nie był on jedynym zagubionym w świecie chłopcem, jaki trafił na Magnolia Lane…

The Neighbors to między innymi, powieść o tym, jak wiele czynników i życiowych wydarzeń wpływa na naszą późniejszą percepcję świata, na reakcje w sytuacji zagrożenia, instynkt samozachowawczy. Co z człowieka może zrobić miłość lub jej brak, jakie spustoszenie w umyśle mogą wyrządzić traumatyczne wydarzenia. Ania Ahlborn potrafi budować napięcie, a przy tym wywołać dreszcz strachu na ciele czytelnika. Kolejno odkrywa przed nami szczegóły zagadki, bawi się naszymi uczuciami, a momentami zaskakuje.

Bardzo polecam Sąsiadów, a także inne książki A. Ahlborn, które najszybszą metodą możecie dostać w formie ebooków przez Amazon. W przygotowaniu kolejne powieści, na które czekam z niecierpliwością J Najnowsza Within These Walls pojawi się już w tym miesiącu.

Mój słownik do książki TUTAJ 😉

19 thoughts on ““The Neighbors” Ania Ahlborn

      1. ano niestety, dziwne te polskie wydawnictwa. ostatnio pisałem do Albatrosa z zapytaniem o publikacje nowego Cobena (Stranger) i niestety w tym roku nie planują.. :/

        Like

      2. No cooo Tyyyyy? To ja Ci przetłumaczę 😉 I zilustruję jeszcze 😀
        A tak serio to: dlaczego? Przecież to jeden z najpopularniejszych pisarzy w Polsce i powinni się na niego rzucać :/ Nie rozumiem.

        Like

    1. Wiem, że już posiadasz w zbiorach, więc lepiej wciśnij gdzieś między książki niedługo. Tym bardziej, że nie jest długie, a myślę, że Ci się spodoba. Takie przyjemne osaczenie postaci. Mniam 🙂

      Liked by 1 person

    1. Oj warto. Nie tam, że zaraz trudne:) To po prostu dobry horror, a ja w recenzji wyciągnęłam co tam między innymi było. Czyta się świetnie, więc polecam 😉

      Like

  1. O, ja też widywałam już to nazwisko u Olgi i dzięki niej postanowiłam poczytać Seed! Czytałam tylko fragment, ale był tak ciekawy, że na pewno kupię e-book. Ale “Sąsiedzi” pójdą na drugi ogień 😉

    Like

    1. Zarówno Seed jak i Neighbors zostawiają nmały niepokój w sercu, więc jak najbardziej polecam 🙂 Wypatruj Seed w promocji na Amazon, bo dość często się pojawia.

      Like

Leave a Reply

