Podsumowanie

Najlepsze książki, które przeczytałam w 2015 (part 1)

Pierwszą część Najlepszych książek 2015 publikuję właśnie teraz, bo mam nadzieję, że mimo, iż mamy już 8 miesiąc roku, to przez następne cztery nazbiera mi się drugie tyle genialnych książek. Jak myślicie? Uda się?

Lista ułożona jest według kolejności czytania:

1. “Przeminęło z wiatrem” Margaret Mitchell

Absolutne i niezaprzeczalne miejsce na tej liście! Tę książkę pokochałam już dawno, a teraz odświeżałam przy okazji Pingerowego Klubu książki. Również na nią padł mój wybór, kiedy Monika i Ewa Książkówla zaprosiły mnie do udziału w Poradniku Blogosfery. To książka, która według mnie powinna znaleźć się w biblioteczce każdego szanującego się domu. Dynamiczna opowieść o Scarlett O’Hara, niemiłosiernie irytującej, ale też niezwykle silnej kobietki, ideał mężczyzny, czyli boski Rett oraz niewolnictwo i wojna secesyjna. Ameryka! Kocham tę książkę! Moją recenzję znajdziecie TUTAJ, a w bonusie notka biograficzna na temat autorki TU.

(Moja mama niedawno skończyła czytać i pokochała tę powieść tak samo jak ja.)


2. “Child 44”, czyli “System” Tom Rob Smith

Stalinowska Rosja i tajemnicze morderstwa dzieci. Krew, bol, strach, znikąd ratunku i schronienia. I w takich warunkach zaszczuty przez ukochany kraj Leo Demidov szuka mordercy. Moja recenzja TUTAJ!

(Polecana przez Michała z bloga Taki Tu Taki)


3. “Osobliwy dom pani Peregrine” Ransom Riggs

Zaskoczenie roku – książka dla młodzieży i nie dla młodzieży. Napisana z pomysłem, zobrazowana dziwacznymi, intrygującymi zdjęciami, które jednocześnie Was rozbawi, zaciekawi i wystraszy. Dziwaczność to jej drugie imię. Nie wahajcie poznać historii dzieci z sierocińca na niewielkiej walijskiej wyspie. Moja recenzja TUTAJ!

(Powieść pożyczyła mi Olga z Wielkiego Buka)


4. “Pęknięte miasto. Biesłan” duetu Zbigniew Pawlak, Jerzy A. Wlazło

Ten reportaż rozwalił mnie na części. Mimo bólu, jaki odczuwałam pochłaniając coraz to kolejne stronice, chciałam więcej i więcej. Na poważnie. Bez śmiechu. Za to z morzem łez. Moja recenzja TUTAJ!

(Książka polecona bardzo skutecznie przez Przestrzenie Tekstu)


5. “Okularnik” Katarzyna Bonda

Cudownie historycznie pogmatwany kryminał, jaki zaoferowała nam pani Bonda, zdobywa szczyty list przebojów w księgarniach i portalach książkowych. Ja również stałam się fanka tej książki, bo to była jedna z najwspanialszych przygód tego roku. Moja recenzja TUTAJ!

(Miło mi oznajmić, że recenzja znalazła się również u pani Bondy na stronie fejsbukowej)


6. “Saga Sigurn” Elżbieta Cherezińska

Pierwsza część wikingowej sagi jest bardzo wciągająca i edukująca. Dowiedziałam się z niej wiele o historii, obyczajach, religii, tradycjach ludzi północy. Jednocześnie, zamiast nudzić się zbędnymi faktami, bawiąc się przy tym przednio, gdyż wszelkie niezbędne mi informacje wplecione zostały w opowieść o pięknej miłości. Moja recenzja TUTAJ!

(Polecona przez przyjaciółkę – Anię, którą możecie też odwiedzić na jej stronie fejsbukowej, inspirowanej stylem skandynawskim – ANNIKE DESIGN)


7. “Emilka ze Srebrnego Nowiu” Lucy Maud Montgomery

Tak ja w przypadku Przeminęło z wiatrem, czytałam tę książkę już wcześniej, a teraz odnawiałam znajomość z kruczowłosą dziewczynką. To książka, która mnie kształtowała, wyznaczała standardy postepowania, wskazała drogę. Nawet teraz, po wielu latach czytało się wprost cudownie. O Emilce poczytacie TUTAJ.

(Książkę dostałam od Uli z bloga Pełen zlew)


8. “Dallas ’63” Stephen King

Niezwykła podróż w czasie łącząca powieść obyczajową z wątkami fantastycznym, kryminalnym, sensacyjnym i historycznym. Ogromnie polecam. Recenzja ukaże się dopiero 12 września, a ja tymczasem zapraszam do wpisu o efekcie motyla, który został zainspirowany przez lekturę Kinga J A żeby jeszcze trochę podkręcić atmosferę, podpowiem, że akcja częściowo dzieje się w tym miejscu 😉

(Książkę czytam w ramach listy Pingerowego Klubu Książki)


Co dorzucilibyście od siebie do tej listy? A może sami też taką stworzycie? Zapraszam do podzielenia się Waszymi najlepszymi książkami z 2015. Chętnie poczytam, a może zainspirujecie mnie do zmienienia planów czytelniczych? (co wielu z Was niejednokrotnie już się udało :D) Pod tym względem jestem elastyczna i zmieniam listę TBR co najmniej kilka razy na miesiąc 😀


P.S. Chciałabym dopisać jeszcze kilka książek, które też zasługują na uwagę. Poniżej lista świetnych powieści, również przeczytanych przez mnie w 2015 roku, z linkami do moich recenzji na blogu:

14 thoughts on “Najlepsze książki, które przeczytałam w 2015 (part 1)

  1. “Przeminęło z wiatrem” to mój ogromny wyrzut sumienia. Film uwielbiam, ale książki jeszcze nie czytałam :/ Sagę Sigurn czytałam kilka lat temu i bardzo mi się podobała, “Okularnik” jeszcze przede mną. O swoich książkach pisałam na blogu tu: http://ksiazkiagaty.blogspot.com/2015/07/top-10-najlepsze-ksiazki-pierwszej.html Szczególnie mocno polecam Profesora Stonera, Do zobaczenia w zaświatach, Ziemię kłamstw (w ogóle całą trylogię) i Umiłowaną.

    Like

    1. Koniecznie musisz nadrobić Przeminęło z wiatrem, to jest tak piękna powieść, że nie można jej ominąć.
      Mam już Profesora Stonera w planie 🙂 Lece zajrzeć na twoją listę 🙂

      Like

  2. Do “Przeminęło z wiatrem” już się zabieram, a zabieram, tak samo do “Dallas ’63”. Muszę w końcu się za te książki zabrać 😀 A Bondy nic jeszcze nie czytałam, także wypadałoby 🙂

    Like

    1. Haha, jaki przekorny 😀 Ja Anię lubię, ale jednak Emilka skradła mi serce 🙂 Chmielarz jest super, ale to Okuralnik wciągnął tym całym pomieszaniem i elementami historycznymi. CO do Kinga… nie będę się kłucić – od 3 lat go czytam dopiero i coraz bardziej mnie zaskakuje, choć nie wszystkie jego powieści mi się podobają. Ale Dallas, To i Christine są według mnie genialne 🙂

      Like

Leave a Reply

