Uncategorized

Fantastyczne zwierzęta BOOK TAG

fb tag

Kiedy Szukałam informacji do receznji Fantastic Beasts and Where to Find Them Newta Scamandra (J.K. Rowling) przypadkiem trafiłam na ciekawy filmik z tematycznym book tag na stronie sympatycznej dziewczyny z Novels and Nonsense. Pomysł autorski należy jednak do innej vlogerki i znajdziecie ją TUTAJ. Idea spodobała mi się na tyle, że postanowiłam sama spróbować się w tym tagu i zachęcić również Was do udziału w zabawie. Nie bójcie się, nie będę wytykać palcami. Niech gra, kto tylko ma ochotę J

Ja pozwoliłam sobie skorzystać z książek nie tylko magicznych.

Fantastyczne zwierzęta BOOK TAG

  1. Unicorn – favorite magical system

    To chyba będzie jednak seria Harry Potter. Uwielbiam Harrego, wielbię Hogwart i świat wyprodukowany przez J.K. Rowling. To coś, do czego będę wracac jeszcze wielokrotnie, zarówno książkowo, jak i filmowo.


  2. Dragon – unexpectedly set you on fire (unexpected twist)

    Jeśli smok to oczywiście trylogia Millenium Stiega Larssona. Seria rozpoczyna się tytułem The Girl with the Dragon Tattoo i uwielbiam ją za inność, zwroty akcji, związki przyczynowo-skutkowe, o których wcześniej mi się nawet nie śniło. A także za brutalność, która za każdym razem mną wstrząsa oraz, oczywiście, za postać Lisabeth Salander J


  3. Wampire – the book that sucked you in

    To Kroniki Królobójcy Patricka Rothfussa. Po Harrym, szukałam nowej “swojej” magicznej serii i znalazłam ją w Imię wiatru i Strachu mędrca. Znów mamy szkołę magii, ale dla tych trochę starszych, bo to już właściwie uniwersytet, potężnego młodego czarodzieja i nasycone magią ciekawe i niebezpieczne przygody.


  4. Elf – favourite series of books

    Martin! Świat Westeros wcagnął mnie bez reszty. Uwielbiam jego postacie, ohydę i brud. Sprawy, którymi brzydzę się w życiu realnym, jak zdrady i knucie, tu są tak atrakcyjne, że wprost nie da się oderwać od grubaśnych tomów.


  5. Siren – beautiful and appealing (book cover)

    S JJ. Abrams, Doug Dorst ma prostą, ale piękną okładkę, a właściwie (pudełko, w którym skrywa coś więcej ;)), a przy tym interesujące wnętrze.


  6. Spinx – book that you found confusing and couldn’t really understand

    The Luminaries Eleanor Catton. Zupęłnie mi nie przypasowała ta książka i nie skończyłam jej czytać. Może kiedyś, jak dojrzeję, to spróbuję jeszcze raz.


  7. Warewolf – book cover liked or disliked the most

    Miał być tutaj ukochany Pratchett, ale już i tak za dużo Was nim męczę (i jeszcze będę męczyć), więc niech zamiast tego będzie najgorsza książka i okładka. And the winner is… Sebastian, czyli pierwsza część cyklu Efemera autorstwa Anne Bishop. Nie bijcie mnie, fani autorki, ale nie tylko okładka jest tutaj tragiczna, nasuwająca na myśl tanie romansidło, ale na dodatek treść jest fatalna. To, co mogło być dobrym pomysłem, zostało fatalnie napisane i no.. coś poszło nie tak. Nie będę się więcej wypowiadać, bo nie dałam rady przeczytać całości, więc tym samym chyba odebrałam siebie prawo do większej krytyki na temat tej książki. W każdym razie nie polecam.


Dobra, teraz Wasza kolej J

6 thoughts on “Fantastyczne zwierzęta BOOK TAG

Leave a Reply

