Podsumowanie

Rok 2015 w skrócie

Niektórzy z Was pamiętają, że w sierpniu pokusiłam się na stworzenie listy najlepszych książek, jakie przeczytałam w 2015. Rzecz jasna, do końca roku zostało wtedy jeszcze trochę czasu, więc lista była niepełna. Dziś ją dokończę.

Na początek wymienię książki, które wtedy uznałam za najlepsze. Nie będę się powtarzać, cały wpis wraz z opisem i linkami do recenzji dostępny jest TUTAJ:

  • “Przeminęło z wiatrem” Margaret Mitchell
  • “Child 44”, czyli “System” Tom Rob Smith
  • “Osobliwy dom pani Peregrine” Ransom Riggs
  • “Pęknięte miasto. Biesłan” duetu Zbigniew Pawlak, Jerzy A. Wlazło
  • “Okularnik” Katarzyna Bonda
  • “Saga Sigurn” Elżbieta Cherezińska
  • “Emilka ze Srebrnego Nowiu” Lucy Maud Montgomery
  • “Dallas ’63” Stephen King

A co zachwyciło mnie później?
Sami zobaczcie:

Co nowego w tym roku?

Zaczęłam czytać bardzo dużo literatury faktu. Choć wcześniej też czytałam, to na pewno nie na taką skalę jak teraz. Ponadto, coraz bardziej przekonuję się do audiobooków, otworzyłam dla nich nawet osobną kategorię wpisów zebranych, czyli Przesłuchanie. Tu króluje Swietłana Aleksijewicz.

Odkryłam dwóch wspaniałych polskich pisarzy, a są nimi Wojciech Chmielarz i Katarzyna Puzyńska. Oboje zaskoczyli mnie świetnym warsztatem pisarskim, cudownie wciągającymi fabułami, interesującymi bohaterami.

Niezmiennie z piedestału nie schodzą Stephen King i Terry Pratchett. I tak już chyba zostanie na zawsze, podobnie jak w przypadku K.I. Gałczyńskiego i Johna Irvinga. Na książkę tego ostatniego Avenue of Mysteries czekam z wytęsknieniem. Niedługo ma się pojawić zarówno w Polsce, jak i UK.

Poza tym dużo się naczytałam i napisałam, wobec tego rok pod tym względem mogę uznać za udany. Blog się rozwija, a na dodatek przeniosłyśmy wraz z Miss Attitude nasz Pingerowy Klub Książki, więc łatwiej i przyjemniej jest nam się nim zajmować. W tym roku też pojawiłam się z fanpage’em bloga na Facebooku, więc zapraszam do obserwowania, lajkowania i komentowania. Dla tych co lubią podglądać podpowiadam mój profil na Insta. Co prawda nie jest wyłącznie książkowy, a trochę osobisty, więc ma ograniczoną prywatność. Jednak o ile nie jesteście profilem z założeniem: zbieram sto lajków, polub to ci nagonię obserwujących i inny temu podobny chłam, to śmiało możesz wołać o dostęp.

Plany na rok 2016?

No jak to? CZYTAĆ 😉

15 thoughts on “Rok 2015 w skrócie

  1. W takim razie życzę dużo czasu na czytanie 😀 Wielu ciekawych lektur, wielu nowych obserwujących i komentujących, a poza tym mnóstwa radości, miłości, zdrowia i pomyślności w Nowym Roku :*

    Like

  2. To zdecydowanie był pięknie zaczytany rok ❤
    A za mną literatura faktu chodzi i chodzi, a ja uciekam nie wiadomo czemu 😀 Muszę w końcu jakiś reportaż pyszny ugryźć 😀
    A! I w końcu w 2016 roku poznam Johna Irvinga 😀
    Cudności!

    Like

Leave a Reply

