Prywatnie

#Broadway Musicals Book TAG

Nie jestem wielką fanką musicali, a przynajmniej nie tych ekranowych. Na żywo to co innego, jeszcze parę lat temu namietnie odwiedziałam Teatr Muzyczny w Gdyni, śledziłam na bieżąco program. Teraz chciałabym wznowić aktywaność, ale to może już tu w Belfaście, bo tu również mają całkiem sympatyczny repertuar.

Ale przejdźmy do TAGu, zobaczcie co mi przyszło na myśl, w obliczu tych dziesieciu musicalowych tematów.

  1. Rent, czyli dzieje się w Ameryce

    To by było to! To znaczy “To”, czyli “It” Stephena Kinga. Jak mówicie Ameryka, to moje myśli od razu prowadzą do Króla i jednej z moich ulubionych powieści jego autorstwa, której akcja toczy się w Derry w stanie Maine.

    A skoro to musicalowy tag – wyobrażacie sobie tego śpiewajacego klauna? Brrr! Pennywise jest wystarczająco straszny i bez tego.

    Zapraszam Was do Derry 😉

  2. Wicked, czyli z magią w tle

    Parę dni temu zawitała u mnie w domu moją własna piękna “Godzina pąsowej róży” Marii Krüger. To jedna z moich ukochanych książek z dzieciństwa, a traktuje o trochę rozkapryszonej dziewoi, która za pomocą magii czasu i swojej prababki z pąsową różą na portrecie przenosi się do XIX wieku. Nie jest to typowo magiczna książka, ale element czerwonej rózy kwalifikuje ją do tej kategorii tagowej. Przecudna powieść dla młodych czytelnikow, którą zapewne już niedługo znow przeczytam, bo nie miałam jej w rękach od lat, a to się nie godzi, żeby za długo kurzyła się na półce 😉

  3. Deszczowa piosenka, czyli książka na długi, deszczowy wieczór

    Ale, że bardzo długi? To może trylogia Stiega Larsonna “Millenium”? Elizabeth Salander i Mikael Blomkvist nie zawiodą nawet bardzo wymagającego czytelnika. Ich przygody na pewno długo nie pozwolą Wam zasnąć, więc lepiej zarezerwować ten tytuł na weekendowy wieczór. Poproście pogodynkę o deszcz tego dnia 😉


  4. Koty, czyli książka, której bohaterem jest zwierzak

    I tu mam problem, bo ostatnia powieść ze zwierzakami na pierwszym planie potwornie mnie znudziła, a bylo to “Wodnikowe wzgorze” Richarda Adamsa. Jakoś nie mogłam przejść do porządku dziennego nad tym królikowym światem. Ale jeśli np. zwierz ma być postacią drugoplanową to polecam Gaspode, gadajacego psa ze Świata Dysku Terrego Pratchetta. Spotkałam go całkiem niedawno w “Zbrojnych”
    i zrobił na mnie spore wrażenie, choć śmierdział niemiłosiernie 😉 O książce TU.

  5. Nędznicy, czyli powieść historyczna o ulubionej epoce

    Czy mam swoją ulubioną epokę, o której lubię czytac? Chyba nie, choć pewnie najmocniej skłaniałbym się ku drugiej wojnie światowej. Ale tu chciałabym wymienić inną pozycję, która wciagnęła mnie na wiele godzin. Jest nią “Korona śniegu i krwi” Elżbiety Cherezińskiej, a książki tej właściwie nie czytałam sama, tylko słuchałam prześwietnego słuchowiska stworzonego przez zespół 80 aktorów. Cherezinska zaczarowała mnie historią Polski Piastów w XIII wieku. Przyznaję, że mam spore braki w tym zakresie, ale mam nadzieję, że autorka pomoże mi je nadrobić w kolejnych częściach.

  6. The Rocky Horror Picture Show, czyli książka science fiction godna polecenia

    To może być tylko “Farenheit 451” Raya Bradbury. Świat bez książek? Najwiekszy koszmar każdego czytelnicka. Sprawdźcie, jak ten koszmar opisał Bradbury. Na zachętę TUTAJ kilka słów o moich wrażeniach z lektury.

  7. Upiór w operze, czyli klasyk z niesamowitym klimatem

    Hmm, co by tu wybrać… Ostatnio z klasyki to największe wrażenie zrobił na mnie “Frankenstein” Mary Wollstonecraft ShelleyAtmosfera grozy, dramaty jakie przeżywali bohaterowie były tam tak doskonale opisane, że ciężko byłoby się nie wczuć i znaleźć się na chwilę w świecie wykreowanym przez autorkę. Po więcej zajrzyjcie TU.

  8. Aladyn, czyli bajka z dzieciństwa, którą wyjątkowo zapamiętałeś

    “Kubuś Puchatek” Allana Alexandra Milne – znałam ją niemal na pamięć. Kiedy było mi smutno, kiedy w domu wszystko już było przeczytane, a wieczorem za późno, by wybrać się do biblioteki, sięgałam po Kubusia. Jakby mi było mało to na dokładkę miałam tę książkę na kasecie magnetofonowej. Ten pierwszy audiobook towarzyszył mi podczas zabawy “ludzikami”, czy układania puzzli.

  9. Chicago, czyli kryminał mrożący krew w żyłach

    Jeffery Deaver i jego pierwsza część przygod Lincolna Rhyme’a. “Kolekcjoner kosci” to doskonały kryminał wciągający od pierwszej strony. Odkryłam go dzięki Pingerowemu Klubowi Książki. Więcej TUTAJ.

  10. Król lew, czyli książka i jej filmowa adaptacja, którą polecasz


    We have eyes and we have nerveses

    We have tails, we have teeth,

    You’ll all get what you deserveses

    When we rise from underneath.

    “Coraline” Neila Gaimana to niezwykła książeczka dla dzieci. Niezwykła, bo dzieją się w niej różne tajemnicze rzeczy, ale też dlatego, że nie każdy pisarz ma odwagę pisać nieletnim o tym, czego mogą się bać. Gaiman uczy oswajać strach, zaakceptować fakt, że jest on wszechobecny i tak naprawdę nie ma przed nim ucieczki. Więc zamiast chować się pod pierzyną, należy wyjść mu naprzeciw. Doskonałym uzupełnieniem opowieści o rezolutnej Koralinie jest jej adaptacja w wersji Henrego Selicka z 2009 roku. Szerzej o książce i filmie TUTAJ.

Za nominację do TAGu dziekuję Karolinie z bloga Tanayah czyta. Dawno ne miałam takiej frajdy z pisania notki. Bo ja tak rzadko ostatnio piszę cokolwiek, że nawet zwykła recenzja zdaje się być jakby pod presją czasu. A tu potrafiłam się zrelaksować. Dzięki :*

Do tablicy wywołuję Dianę z bardziejlubieksiazki.pl, Kasię z bloga Niebieska Papużka, Bukowego Zwierza z Śpię z książkami i Michała z Taki Tu Taki.


10 thoughts on “#Broadway Musicals Book TAG

  1. Cieszę się, że tag Ci się spodobał i że się przy nim zrelaksowałaś :*

    Fajne odpowiedzi! Też bardzo lubiłam “Godzinę pąsowej róży” i popieram typ Larssona na długi, deszczowy wieczór 😀 Koniecznie muszę sięgnąć po “451 stopni Fahrenheita” i obejrzeć adaptację “Koraliny”!

    Like

  2. Oj, nie wiem czy dam radę do wszystkich kategorii przypisać książkę, ale będę się starać! Twoje typy jak zwykle mnie zadziwiają – King na pierwszej pozycji ❤ ❤

    Like

Leave a Reply

