Pingerowy Klub Książki · Recenzje · Uncategorized

„Czarnobylska modlitwa. Kronika Przyszłości” Swietłana Aleksijewicz — Pingerowy Klub Książki

“26 kwietnia 1986 o godzinie pierwszej minut dwadzieścia trzy i pięćdziesiąt osiem sekund seria wybuchów obróciła w ruinę reaktor i czwarty blok energetyczny elektrowni atomowej w położonym niedaleko granicy białoruskiej Czarnobylu. Katastrofa czarnobylska była najpotężniejszą z katastrof technologicznych XX wieku.” Dwadzieścia lat później Swietłana Aleksijewicz wróciła do Czarnobyla. Rozmawiała z ludźmi, dla których ten dzień […]

via „Czarnobylska modlitwa. Kronika Przyszłości” Swietłana Aleksijewicz — Pingerowy Klub Książki

2 thoughts on “„Czarnobylska modlitwa. Kronika Przyszłości” Swietłana Aleksijewicz — Pingerowy Klub Książki

  1. Nie skończyłem tej książki. Czytałem Aleksijewicz zanim była laureatką nagród wszelakich i nawet te opowieści o dzieciach wojny nie zrobiły mi tak, jak książka o Czarnobylu. Historia żony opiekującej się mężem jest tak przejmująca, że nie dałem rady za wiele więcej przeczytać. Podobnie mam z Tochmanem, obrazy rzezi w takiej Rwandzie tak opisał, że wspomnienia osób z Auschwitz wydawały się przy tym bajką dla małych dzieci. Może jeszcze kiedyś spróbuję przebrnąć, ale na razie nie jestem w stanie, z dwa miesiące temu próbowałem po raz kolejny.

    Like

    1. Ten pierwszy rozdział jest chyba najgorszy, więc jak przez niego przejdzesz, to z resztą już chyba jakoś sobie poradzisz.
      Jeśli chodzi o Tochmana to mieliśmy czytać “jakbyś kamień jadła”, wraz z PKK, lata temu, ale rozmyło się i od tamtej pory odkładam przeczytanie czegokolwiek jego autorstwa.

      Like

Leave a Reply

