Uncategorized

Tolkienowski TAG Książkowy

Bad, bad Lolanta! Tyle czasu już minęło od momentu, gdy Niebieska Papużka nominowała mnie do tego tagu…

Bad, bad Lolanta! Tyle razy obiecywałam sobie, że przeczytam wreszcie “Władcę pierścieni” i nadal to nie nastąpiło.

Ponawiam obietnice przeczytania, tag zaś wykonuję już bez zwłoki 😉 Tyle, że trochę tak “na czuja” skoro samą historię znam pobieżnie, a bohaterów ledwo, ledwo…

  1. Drużyna pierścienia, czyli ulubiona książkowa paczka przyjaciół

    Odpowiedź nie może inna jak Armia Dumbledora, a w szczególnosci: Harry, Ron Hermiona, Luna, Neville, Fred i George. Uwielbiam paczkę przyjaciół z “Harrego Pottera” J.K. Rowling. Zarówno tę młodsza wersję, dzieciaków, które właśnie wymieniłam, jak i starszą, czyli Zakon Feniksa, do której należeli m. in. państwo Wesley, Tonks, Lupin, czy Syriusz. Jaka szkoda, że nie wszystkim bohaterom udało się przeżyć. Ale takie przeżycia chyba jeszcze bardziej zacieśniają przyjaźń i przywiązują czytelnika do grupy bohaterów.


  2. Pierścień, czyli ulubiona książka o władzy

    Od razu na myśl przyszły mi “Igrzyska śmierci”. Przerażał mnie Coriolanus Snow, bezwzględny władca Panem, ze śmierdzącą białą różą w butonierce. Człowiek, który dla władzy kazał niewinnym dzieciakom mordować się nawzajem na scenie, a ich bliskim obserwować ich śmierć.

  3. Nazgul, czyli książka, która wzbudziła we mnie strach

    “Egzorcysta” Williama Petera Blatty to książka przerażająca, a jednocześnie tak świetnie napisana, że nie do oderwania się . Historia demona, który zawładną małą dziewczynką już zawsze będzie mnie przerażać.

  4. Bilbo Baggins, czyli książka, która nieoczekiwanie wkradła się do mojego serca

    I tu mam problem, czy ma to być ukochana książka, np. z dzieciństwa, czy raczej coś, po czym nie spodziewałam się, że aż tak mi się spodoba? Stawiam na to drugie i wybieram “Wielkie kłamstewka” Liane Moriarty, książkę, którą recenzowałyśmy razem z Miss Attitude dla Pingerowego Klubu Książki. Totalnie nie spodziewałam się tak dobrej lektury! Myślałam, że to będzie średniej jakości “babska historia”, rzewna, powtórkowa i momentami nudna. A było zabawnie, ciekawie i nawet z elementem kryminalnym. Duże zaskoczenie i duża przyjemność.

  5. Sam Gamgee, czyli bohater, który mógłby zostać moim przyjacielem

    Właściwie, łatwiej by mi było wybrać tego, który niekoniecznie byłby odpowiednim dla mnie kompanem 😉 Taki np. Jakub Wędrowycz (ten od Andrzeja Pilipiuka). Toć ja bym padła trupem przy pierwszej lepszej z jego eskapad. Pomijając już to, że nie piję, a w Wojsłowicach, gdzie urzęduje nasz cywilny egzorcysta, bez bimbru, albo przynajmniej Perły, to ani rusz. Ale jak już mam wybrać przyjaciela to będzie to chyba Marchewa z serii o Straży nocnej Terry’ego Pratchetta. Marchewa to mój typ chłopaka: ma charyzmę, wszystko robi według zasad, jest grzeczny, uprzejmy, odważny, wszyscy go lubią… No i co z tego, że jest krasnoludem?! Myślę, że już czas skończyć z tymi Waszymi uprzedzeniami!

  6. Eowina i Faramir, czyli ulubiona książkowa para

    Chyba trochę wyjdę z ram jeśli powiem, że Myron i Win z serii o Myronie Bolitarze Harlana Cobena? Myron, ze swym durnowatym poczuciem humoru potrafi rozładować nawet najbardziej napiętą atmosferę. A to, że czasem przy tym oberwie… to już jego problem 😉 Win za to dzięki znajomościom zwykle potrafi wykaraskać Myrona z każdych kłopotów. Tak, oni się dobrali. Bardzo lubię czytać o ich przygodach.

    Miłość? A czy przyjaźń to nie rodzaj miłości?


  7. Gandalf, czyli ulubiony pisarz-czarodziej

    Jeśli miałabym iść w kierunku magicznym, to byłby to Terry Pratchett. Ale, że już został wyżej wymieniony, to do tej kategorii wybieram Johna Irvinga, który zawsze potrafi mnie zaczarować na wiele godzin przy lekturze swoich książek.

  8. Sauron, czyli znienawidzona książkowa powieść

    Jej, ale żeby tak zaraz nienawidzić? Nie ma chyba czegoś takiego. Choć nigdy nie lubiłam lektur szkolnych, do żadnej chyba nie żywię aż tak silnych uczuć. Za to jedną z najmarniejszych powieści jakie czytałam w ostatnich latach była młodzieżówka “Trzy metry nad niebem” Federico Moccia. Nigdy więcej nie sięgnę po książkę tego autora, który nie szanuje swoich czytelników, pisze okropnym stylem, przekazuje młodym ludziom fałszywe wartości. Nie dałam rady skończyć.

  9. Gollum, czyli bohater książki, któremu współczuję

    Tyrion Lannister choć inteligenty, oczytany, a nawet odważny, nie miał nigdy łatwego życia. Karzeł, znienawidzony przez całą swoją rodzinę, poza starszym bratem, nazwany potworem, gdy jeszcze sypiał w kołysce, mordercą, zanim nauczył się chodzić. Pogardzany przez tłumy, poniżany na forum przez nikczemnego króla Joffrey’a, oskarżany o najwieksze zbrodnie. A żeby mu jeszcze było malo, w czasie bitwy stracił nos, a zyskał zaś wielką szramę na twarzy. Nie miał dla niego litości George R. R. Martin.

    10.Hobbition, czyli moja książkowa ojczyzna

    Czy którekolwiek z miejsc, o którym czytałam, mogłoby stać się moją ojczyzną? Chyba nie. Westeros jest zbyt niebezpieczne, podobnie jak Ankh-Morpork (te dwie mapy wiszą nad moim biurkiem), a ja jestem przecież okropnym tchórzem. Chętnie przeniosłabym się do Hogwartu, jeśli ktoś by mi zagwarantował nieobecność Voldemorta i jego świty. Jeżeli już miałabym się przenosić do świata literatury, to najwyżej w jakieś współczesne miejsce. Może Australia? Tam jest względnie bezpiecznie i przyjaźnie. Tak, miejsce akcji “Klapsa” Tsiolkasa i “Wielkich kłamstewek” Moriarty to chyba coś dla mnie.

    Uff, długi ten tag. Szczególnie jak dla kogoś, kto nie ma pojęcia, o czym pisze. A teraz, nie wymigujcie się tym, że nie czytaliście Tolkiena, tak jak ja, tylko do dzieła! Do tagu nominuję: Malitę z Co czyta Malita, Ewelinę z Czytam – jestem po drugiej stronie lustra i Dominikę z Maialis.pl

16 thoughts on “Tolkienowski TAG Książkowy

  1. TAGi książkowe zacna rzecz! Jeszcze raz dziękuję za nominację — ja akurat czytałam Tolkienowych rzeczy czytałam sporo, ale tu znajomość jego dzieł nie jest wszak absolutnie konieczna 🙂 ale “Władcę” musisz. przeczytać. No MUSISZ i już.

    Like

Leave a Reply

