Podsumowanie · Stosiki

Czerwiec 2016

Poprzednie podsumowanie znajdziecie TUTAJ.


Przyznaję, intensywność czerwca dała mi się trochę we znaki. Był to pierwszy pełny miesiąc w nowej pracy (jako Nursery Assistant w ośrodku/świetlicy dla dzieci w wieku 3-11 lat), który wymagał ode mnie totalnego skupienia i funkcjonowania na najwyższych obrotach. To wszystko dlatego, że wraz z wyjazdem kierowniczki, po dwoch tygodniach od rozpoczęcia pracy, musiałam przejąć większość jej obowiązków. Kurczę, no był to nie lada test, ale podeszłam do niego ze spokojem, podjęłam wyzwanie, wierząc, że jestem wystarczająco inteligentną i zorganizowaną osobą, by dać sobie radę. I udało się! Teraz zbieram pochwały, a za jakiś czas (raczej dłuższy, bo na razie żadne stanowisko się nie zwalnia) może i awans 😉

W trakcie pracy znalazłam też czas na czytanie. Nie zdarzało się to zbyt często, ale starałam się wykorzystać każdy możliwy moment. Jak? Słuchałam audiobooków w drodze do i z pracy, a czasem, jeśli była też taka możliwość to i w trasie po odbiór dzieciaków ze szkoły. Czekając pod szkołą, na dzwonek oznaczający koniec lekcji, robiłam w notesiku notatki z lektury, wrażenia, które mogłyby mi później pomóc w napisaniu recenzji. Dodatkowo czytałam ebooki na telefonie, kiedy zdarzało się, że przerwę na lunch musiałam spędzić samotnie. I oczywiście, czytałam również z dziećmi i dzieciom J Ale o tym już raczej nie będę opowiadać…

W czerwcu przeczytałam:

Michel Faber “The Crimson Petal and a White”

Artur Domosłowski “Wykluczeni”

Stephen King “Lśnienie” (audio)

Caitlin Moran “How to be a Woman”

Andrzej Pilipiuk “Kronika Jakuba Wedrowycza” (audio)

Peter Swanson “Dziewczyna z zegarem zamiast serca”

Krótka forma:


“The Walking Dead” vol.1 (komiks kindle)

“How it works. The Husband” Jason Hazeley

Poza tym na blogu:

Tolkienowski Tag Książkowy

“Czarnobylska modlitwa” Swietłana Aleksijewicz (dla PKK)

    Najnowsze nabytki:


L.M. Montgomery “Chronicles of Avonlea” – staruszka taka, z 1949 roku.

Emma Healey “Elizabeth Is Missing” – jestem bardzo ciekawa tej książki.

Irvine Welsh “Filth” – tytuł wielce “zachęcający”. Książka zabrana z półki antykwariatu tylko ze względu na autora.

Irvine Welsh “Trainspotting” – tu chyba niewiele muszę tłumaczyć?

    Herman Wouk “Inside, Outside” – ktoś z Was słyszał o tej książce?

Rosie Garland “Vixen” – polecana przez Olgę z Wielkiego Buka, a aktualnie czytana przeze mnie J


Dziś po raz ostatni piszę do Was z mojego miniaturowego biurka, a za parę godzin (mam nadzieję) przywieziemy moje nowe, większe centrum dowodzenia J Nie omieszkam się pochwalić, jak już się urządzę w moim kąciku w salonie J

15 thoughts on “Czerwiec 2016

  1. Po przeprowadzce do mieszkania na Służewiu dostałam we władanie malutki pokoik na pięterku. Jest tam teraz tak gorąco, że dzisiaj skapitulowałam i zaanektowałam biurko męża. Nie dość, że na parterze, to blisko wiatraka i kuchni 🙂

    Like

      1. Ja obywałam się bez prawie trzy lata. To była mordęga – uciekałam do bibliotek, znajomych, kawiarni… Aż wreszcie doczekałam się własnego kąta z biurkiem. W bloku na ostatnim piętrze 😉 Chwilowo upały wygrywają, ale jak tylko się ochłodzi, natychmiast wracam do swojej nory.

        Liked by 1 person

  2. Gratulacje powodzenia w pracy 🙂 I mam nadzieję, że nowe biurko się sprawdzi.
    Doczekam się może choćby skrótowych wrażeń z Wykluczonych Domosławskiego? Zastanawiałam się nad kupnem tego, ale jakoś tak trochę jak do jeża do tej pozycji podchodzę.

    Like

    1. Dziękuję.
      “Wykluczeni” to ciężka lektura, trzeba ją sobie dawkować z powodu ogromu informacji i nieznośności życia. Ciekawe, ale to na pewno nie jest lektura dla każdego. Nie potrafię Ci polecić lub nie, bo nie mam pojęcia, czy by Ci się spodobało. Mi się podobało, ale zmęczyło też.

      Liked by 1 person

      1. Czyli pewnie jeśli już kupię to też tak będę czytać: przeczytam trochę – odłożę, bo fatalnie się czyta, porobię coś innego – wrócę, bo ciągnie. Miewałam już tak… Tematy wykluczenia – rozmaitego są mi bliskie, choć jak czytałam wywiad(y) z Domosławskim to wygląda mi, że jednak nie do końca się z nim zgadzam. No, ale i nie chodzi o to, żeby się z kimś w 100% zgadzać, samo poznanie innego punktu widzenia też wzbogaca.

        Like

  3. Gratulacje 🙂
    “Elizabeth is missing” bardzo mi się podobała, w PL wydała ją Media Rodzina. Jestem natomiast ciekaw tego Swansona, mam “Dziewczynę z..” na oku w bibliotece. Warto ?

    Like

Leave a Reply

