Prywatnie

Summer Lovin’ Book Tag

Zaproszona do zabawy przez Malitę z bloga Co czyta Malita, podpowiadam, jak zająć sobie te ostatnie wakacyjne dni. Wszak niewiele ich już zostało, trzeba wykorzystać czas czytelniczo J


  1. Początek lata, czyli książka, która przyciąga uwagę już od pierwszego zdania

    To może, żeby nie szukać za daleko: “Cmentarze są jak stop-klatka.” Z czego to? “Cwaniary” Sylwii Chutnik, książka, która znajduje się na liście Pingerowego Klubu Książki na ten rok i zrobiła na mnie niemałe wrażenie. Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej – zapraszam TUTAJ.


  2. Za gorąco, żeby wychodzić, czyli książka idealna, by zaczytać się w czterech ścianach

    King! King jest dobry na wszystko. Jego można czytać i w upale i na mrozie. Najbardziej zatracić się można w “Dallas ’63”, bo jak się zrobi za gorąco, to możecie wraz z głównym bohaterem przenieść się w czasie do nieco chłodniejszych miejsc (choć nie przesadzajmy – zbyt dużej różnicy nie będzie ;)). Tak, to książka idealna, wciągająca – obiecuję, że zapomnicie o świecie na czas jej czytania. Więcej na jej temat TU.

  3. Letnia wycieczka samochodowa, czyli książka idealna na podróż

    Na podróż zawsze staram się zabierać coś lekkiego. I nie mam tu na myśli gabarytów (choć i to jest istotne, więc czytnik jak najbardziej wskazany), tylko treści. Dla przykladu: rozprawy naukowe w podróży mogą nam po prostu “nie wchodzić”, bo za dużo jest bodzców zewnętrznych, wszelkich rozpraszaczy. Według mnie na taką przejażdżkę samochodową najlepsze są kryminały (taki np. Harlan Coben, albo Tess Gerritsen), ale jeszcze lepsza jest młodzieżowo-dziewczęca Małgorzata Musierowicz. Dorastałam wraz z bohaterami Jeżycjady i do tej pory mam do niej sentyment. Chętnie wracam do przytulnego domu Borejków, zasypanego książkami po sufit i pachnącego pysznościami z kuchni. I to nic, że znam fragmenty na pamięć, i tak z ochotą poczytam jeszcze raz na trasie samochodowej, urzekając współpasażerów co zabawniejszymi fragmentami.

  4. Mrożone herbaciane pyszności, czyli książka z zimną scenerią

    Co prawda za herbatą nie przepadam – u mnie tylko kawa (również mrożona), ale niech już będzie J

    “Mróz” Marcina Ciszewskiego na pewno ochłodzi upalne dni. To świetny thriller polityczny z szybką akcją (na tyle, na ile śnieżne zaspy pozwolą). Poczytacie o nim TUTAJ. A jakby zrobiło się znów za zimno to możecie wrócić do Warszawy Ciszewskiego w innym terminie, czyli “Upał”. To mi przypomina, że jeszcze nie przeczytałam trzeciej części “Wiatr”, więc chyba wiem, co znajdzie się na mojej czytelniczej liście w najbliższym czasie.


  5. Słoneczne poparzenie, czyli książka, która zawiodła Cię w tym roku

    Ciekawe, że dość często mówię, że jakaś książka mnie zawiodła, nie spełniła moich oczekiwań, a kiedy przychodzi do wybrania którejś z nich, mam w głowie pustkę i muszę się wspomagać listą goodreads. Jeśli chcecie zobaczyć, co przeczytałam do tej pory w 2016 to zajrzyjcie TUWybrałam “Kim Novak nigdy nie wykąpała się jeziorze Genezaret” Håkana Nessera, którą czytałam w ramach listy Pingerowego Klubu Książki. Liczyłam na coś zupełnie innego, a w rezultacie powieść “zmęczyłam”.

  6. Upalne czytadła, czyli jedna z najlepszych książek tego roku

    Tutaj nie miałam problemu: “Inna dusza” Łukasza Orbitowskiego zmażdżyła wszystkie książki tego roku, więc jeśli jeszcze nie czytaliście to zapraszam najpierw do mnie po recenzję, a potem do księgarń i bibliotek 😉

    Na koniec zaproszenie do Summer Lovin’ Book Tag:

    Kasia z bloga Niebieska Papużka

    Marta z bloga na Pięknej

    Wiktoria z bloga Przeczytaj mnie

6 thoughts on “Summer Lovin’ Book Tag

  1. Yay! Szybciuchno Ci poszło 🙂
    Kingową opowieść o Dallas mam już od wieków na półce i naprawdę muszę się zabrać, zwłaszcza, że zachwyty słyszę ze wszystkich stron. Nadrobię, obiecuję!

    Like

Leave a Reply

