Stosiki · Uncategorized

#Jesienny Tag Książkowy


Jesień zwykle nie należy do ulubionych miesięcy człowieczych. Bo “tylko zimno i pada i zimno i pada na to miejsce w środku Europy”, że tak zacytuję klasyka J Ale ja już jakoś przyzwyczaiłam się do kiepskiej pogody (w końcu od 10 lat mieszkam w Belfaście), więc jesień mi nie straszna. Jednak w takich wypadkach, gdy za oknem leje i wieje, a na głowę dodatkowo spada deszcz brązowych liści, najlepiej schronić się w domu. Z książką, kocem, termoforem, gorącą kawą lub innym ulubionym napojem. I tylko kota mi brak… 😉

Nominowana Jesiennego Tagu Książkowego przez Olgę z Wielkiego Buka podrzucam Wam kilka książkowych podpowiedzi, by rozjaśnić ten niezbyt przyjemny okres w roku.

  1. Kocyk, herbata i książka, czyli powieść idealna na jesienne wieczory

    Proponuję “Małe życia” Hanyi Yanagihary, niezwykłą powieść, którą aktualnie sama czytam w ramach bibliotecznego klubu książki. To nie jest książka lekka i przyjemna na dwa wieczory, wystarczy Wam na bardzo długo. A ja właśnie takie preferuję, kiedy nikt mi nie przeszkadza i mam czas tylko dla siebie. Będziecie ją czytać niespiesznie, ale z wielkim zaciekawieniem, uważnie, żeby niczego nie przegapić, a czasem ze ściśniętym sercem, bo wydarzenia mogą wami wstrząsnąć.


    Podrzucam Wam linka do mojej ulubionej recenzji tej książki, na blogu Wiktorii, o TU.

    2. Kalosze i kałuże, czyli książka, która zapewniła Ci wiele frajdy

    Terry Pratchett i Neil Gaiman to połączenie idealne, jeśli mowa o frajdzie. Jeśli jeszcze nie czytaliście ich wspólnej powieści “Dobry Omen” to myślę, że właśnie przyszedł na to czas. Mnóstwo śmiechu, rewelacyjne postacie i oczywiście genialne pióra obu pisarzy.


    3. Hulający wiatr, czyli powieść, która targała Twoimi emocjami

    “Inną duszę” Łukasza Orbitowskiego już zdążyłam zaliczyć do jednej z najlepszych przeczytanych przeze mnie książek w 2016 roku. Ta książka, choć oparta na prawdziwych wydarzeniach, została opatrzona przez autora wszelkimi detalami nadającymi jej miano powieści. Czyta się sama, nie potrzeba do tego nawet ciszy i skupienia, wiatr może hulać razem z Tobą. O książce przeczytacie TUTAJ.

    4. Deszczowa pogoda, czyli ogromny wyciskacz deszcz

    Wiecie co, ja rzadko płaczę przy czytaniu książek. Obrazy działają u mnie silniej na kanaliki łzowe i tak jak ryczę na filmach, tak niezbyt często zdarza mi się to przy słowie pisanym. Ale czasem się zdarza. Te wyjątkowe przypadki to np. “Gwiazd naszych wina” Johna Greena, powieść dla młodzieży o nastolatkach chorych na raka. O ich walce o normalne życie i marzenia. Nie jest to z założenia płaczliwa książka, bo również śmiałam się przy niej na głos. Było jednak kilka takich momentów, gdy łzy same cisnęły się do oczu.

    5. Złota polska jesień, czyli królowa trzeciej pory roku

    Nie mogło w tym zestawieniu zabraknąć (w mojej opinii) pisarza wszech czasów. Nie od dawna wiecie, że najbardziej na świecie kocham Johna Irvinga. Jedną z jego powieści właśnie przesłuchuję w formie audiobooka (czytałam ją około 10 lat temu). “Regulamin tłoczni win” wzrusza, bawi i uczy. Od Irvinga wielu mogłoby się nauczyć pisania, bo on robi to po prostu genialnie. I choć nie każdemu pasuje jego styl, zawsze powtarzam: spróbujcie. Tym bardziej, że tematyka bardzo na czasie. Nie, nie mam na myśli jesiennego zbierania jabłek na cydr, ale temat aborcji. Irving nie boi się tego zagadnienia i rozprawia się z nim bardzo szeroko. Polecam.


    Do tagu nie nominuję nikogo, bo ja już się pogubiłam, kto go robił, a kto nie. Tak więc: kto ma ochotę to zapraszam do przedstawienia własnych jesiennych propozycji J


4 thoughts on “#Jesienny Tag Książkowy

Leave a Reply

