Książka vs. Film

Adaptacje filmowe 2017


Co roku tworzy się tyle filmowych adaptacji książek, że trudno się w tym połapać, a co dopiero przeczytać i obejrzeć je wszystkie. Z listy, która sporządziłam w roku 2016 (TU CZYTAJ) udało mi się przeczytać i zobaczyć na dużym ekranie całkiem sporo, choć do ideału mi daleko. Nadal nie widziałam np. “Dziewczyny z pociągu”. Ciekawe, jak mi pójdzie w tym roku.

Poniżej przedstawiam listę wybranych przeze mnie filmów. Mam nadzieję, że coś sobie z tego wybierzecie:

  • “Ja, Olga Hepnarova” Romana Cíleka / 13 stycznia
  • “Live by Night” (“Nocne życie”)Dennis Lehane / druga część przygód Joe Coughlina / grają: Ben Affleck, Zoe Saldana, i Sienna Miller / 13 stycznia
  • “American Pastoral” (“Amerykańska sielanka”) Philipa Rotha / w Polsce 27 stycznia
  • “Hidden Figures” Margot Lee Shetterly / prawdziwa historia / gra Kevin Costner / 17 luty
  • “Alone in Berlin” (“Każdy umiera w samotności”) Hansa Fallady / 10 marca (nie jestem pewna, czy w Polsce się pojawi)
  • “Wonder” R.J. Palacio, polski tytuł “Cud chłopak”/ matkę chłopca gra Julia Roberts / 7 kwietnia
  • “The Circle” (“Krąg”) Dave Eggers / Tom Hanks, Emma Watson / 28 kwietnia
  • “The Dinner” (“Kolacja”) Herman Koch / 5 maja
  • “The Zookeeper’s Wife” Diane Ackerman, Polski tytuł książki: “Azyl. Opowieść o Żydach ukrywanych w warszawskim zoo” / premiera 5 maja.
  • “My Cousin Rachel” Daphne du Maurier, polski tytuł książki “Moja kuzynka Rachela”/ grają Rachel Weisz i Sam Claflin/ premiera 9 czerwca.
  • “The Dark Tower” Stephena King, czyli “Mroczna wieża”/ gra Matthew McConaughey / 28 lipca
  • “It” Stephena Kinga, czyli moje ukochane “To”/ 8 września
  • “Murder on the Orient Express” Agatha Christie, ech, może wreszcie przeczytam “Morderstwo w Orient Expresie”/ choćby nawet motywacją mieli być Johny Depp i Michellle Pfeiffer / 24 listopada

Bez dokładnej daty premiery:

  • “Annihilation” Jeff Vandermeer, “Unicestwienie” chodzi za mną od jakiegoś czasu
  • “The Nightingale” by Kristin Hannah to głośny niedawno “Słowik”
  • “The Snowman” Jo Nesbo – nie jestem fanką Harrego Hole, ale to może być dobre J
  • “The Bell Jar” Sylvia Plath z Dakotą Fanning i Kirsten Dunst również ma się pojawić w tym roku.

Co Wam przypadło do gustu? Co chcielibyście dodać do mojej listy?

14 thoughts on “Adaptacje filmowe 2017

  1. Obejrzałabym chętnie “To” (tylko najpierw musiałabym przeczytać!), no i “The Snowman” oraz “The Bell Jar”, ale nie wiem, czy powinnam cokolwiek obiecywać, bo w zeszłym roku (właśnie zerknęłam do podlinkowanej notki) napisałam, że obejrzę dwa filmy, a nie zobaczyłam żadnego 😛

    Like

  2. O, czekam na “To” i “Amerykańską sielankę”. Ciekawe, czy “To” będzie choć w połowie tak straszne jak książka. Mam ogromne oczekiwania wobec tego filmu. W ogóle wyobrażasz sobie zobaczyć Pennywise’a wyłaniającego się ze studzienki ściekowej na wielkim ekranie? To musi robić wrażenie.

    Like

    1. Ja już jestem przerażona. Od “To” nie lubimy się z klaunami :(“Amerykańską sielankę bardzo bym chciała przeczytać zanim obejrzę. Miałam to już w planie w zeszłym roku, jak były zapowiedzi, ale jakoś mi nie wyszło. A w dodatku jestem taka zdolna, że zapomniałam, że ta ksążka leży i się na mnie patrzy z półki i chciałam zamawiac w bibliotece… 😀

      Like

      1. Roth jest super!
        Znam to, też czasami chcę wypożyczyć coś, co już mam, albo czytałam… Za dużo literatury. Nie ma dla nas ratunku, Lolanto! 😀

        Like

Leave a Reply

